Operators use RF scanners to take inventory in the warehouse

3 primeri popisa v skladišču

08 feb. 2023

Popis je postopek, ki se nanaša na seznam blaga, ki ga podjetje skladišči, in je podrobno dokumentiran v fizični ali digitalni obliki. Za njegovo izvedbo je potrebno preveriti, ali zaloge skladiščenih izdelkov ter njihove količine in lastnosti sovpadajo s podatki, ki so navedeni v poslovnih evidencah ali računalniškem sistemu.

Čeprav obstajajo različne vrste popisov, imajo vsi isti namen: povečati zaslužek in hkrati zmanjšati stroške skladiščenja, vse ob ohranjanju ravni aktivnosti in izboljšanju storitev za stranke.

Toda kako lahko hitro in učinkovito naredite popis? V tej objavi vam predstavljamo tri primere popisov, da boste bolje razumeli delovanje postopka: primer upravljanja zalog z Excelom, drug primer s programsko opremo za popise in zadnji primer popisa v popolnoma avtomatiziranem pametnem skladišču.

1. Primer popisa na papirju ali z Excelom

Podjetje za konzerviranje zelenjave Organic Canned — fiktivno podjetje — proizvaja in distribuira konzervirano blago po vsej državi. Ima manjše skladišče s pogonskimi paletnimi regali z zmogljivostjo 300 palet s končnimi izdelki. Uporablja sistem za skladiščenje z visoko gostoto, ker deluje s skupno šestimi SKU: šparglji, artičoke, pečena paprika, paradižnik, grah in stročji fižol.

Vodja skladišča vsak mesec izkoristi čas izven najvišje obremenitve, da ročno opravi popis in preveri, ali prejete in odposlane palete ustrezajo celotnim količinam zalog v objektu. Da bi to naredil, vodja hodi po skladišču s seznamom izdelkov na papirju in prešteje število palet za vsako SKU. Nato podatke ročno vnese v Excelovo tabelo.

Če je delo opravljeno pravilno, bo število palet na vsako SKU enako razliki med vnosi in izhodi od zadnjega popisa, opravljenega z Excelom.

Obrat Organic Canned je začel mesec s 300 skladiščenimi paletami in ima trenutno 288 palet. To je njegov popis skladišča, ki ponazarja začetno zalogo za vsako SKU, kot tudi paletne enote, ki so v mesecu vstopile in zapustile objekt:

MESEČNI POPIS IZDELKOV
KODA IZDELKA OPIS ZALOGA V PREJŠNJEM MESECU VNOSI IZNOSI ZALOGA
001 Šparglji 85 19 28 76
002 Artičoke 80 31 39 72
003 Pečena paprika 55 16 14 57
004 Paradižnik 40 9 12 37
005 Grah 20 11 6 25
006 Stročji fižol 20 7 6 21
SKUPAJ   300 93 105 288


Popis na papirju je najosnovnejši način izvajanja tega postopka. Izvedljiv je le v podjetjih z zelo nizkimi zalogami in omejeno vhodno in izhodno dejavnostjo, kot je v primeru Organic Canned. Če se bo obseg dela teh podjetij povečal, naj se usmerijo v digitalizacijo, da se izognejo napakam in pospešijo svoje poslovanje.

 

2. Primer popisa s specializirano programsko opremo

Organic Canned je po velikem povečanju prodaje razširil svoje skladišče za večje število končnih izdelkov. Natančneje, ima skladišče z zmogljivostjo 4000 palet, kjer še naprej upravlja iste SKU, vendar zdaj to počne s sistemom Pallet Shuttle. Ta način skladiščenja, ki je prav tako kompakten, pospešuje premike, saj avtomatski voziček premika palete znotraj regala. 

Za izvedbo popisa je podjetje opremljeno s programsko opremo za popis, kot je npr. sistem za upravljanje skladišč WMS, sistem upravljanja skladišča, ustvarjen za lažje upravljanje blaga podjetij. Integriran s poslovnim ERP, program avtomatizira pošiljanje in prevzem izdelkov v objektu.

Pred začetkom popisa je potrebno v WMS vnesti podatke o vseh izdelkih, s katerimi posluje podjetje Organic Canned: opis, merska enota, lastnosti, slika, teža itd. Z vsemi podatki o artiklih, vključenih v bazo, program ustvari oznako za vsak artikel, ki se upošteva v zalogi v objektu.

Za poenostavitev celotnega postopka upravljavci skladišč uporabljajo optične čitalce RF za branje črtnih kod in registracijo vsakega artikla, ki vstopa v objekt, v sistem. Enako se naredi z vsako odpremo. Tako se vsak prevzem in odprema blaga evidentirata v sistemu. 

Poleg tega je od časa do časa (vsaj enkrat na leto) priporočljivo opraviti fizični popis, ki vključuje gibanje po skladišču in štetje SKU eno za drugo. Na ta način se primerja dejanske SKU v objektu s tistimi, ki so zabeležene v knjižnem popisu (ki ga upravlja WMS).

S sistemom za upravljanje skladišč WMS, kot je Easy WMS, ima vodja logistike sistem stalnega popisa (z zalogami, posodobljenimi v realnem času). Vodja lahko to uporabi za pregledovanje zaloge, njene natančne lokacije, vrste zaboja, v katerem je shranjena, itd.

Posnetek zaslona sistema za upravljanje skladišč WMS, ki prikazuje seznam zalog, ki so na voljo v skladišču

3. Primer popisa v popolnoma avtomatiziranem skladišču 

V skladu s svojim načrtom širitve je podjetje Organic Canned popolnoma avtomatiziralo svoje logistične postopke. Njegov objekt je nenadoma postal premajhen, ker se je proizvodnja povečala. Podjetje je zato zgradilo avtomatizirano visokoregalno silos skladišče z zmogljivostjo 30.000 palet, ki ga upravlja sistem za upravljanje skladišč WMS. 

Popis je praktično enak kot pri uporabi ne avtomatiziranega skladiščnega sistema; razlika je le v tem, da zdaj upravljavcem ni več treba ročno brati črtnih kod na blagu. Kako je to mogoče? Zahvaljujoč kontrolni točki palet, ki je odgovorna za preverjanje stanja palet, branje črtne kode vsakega izdelka in pošiljanje podatkov v WMS (ta pa jih shrani v bazo podatkov ERP).


Vsakič, ko artikel vstopi ali zapusti objekt po paletnih transporterjih, sistem beleži spremembo števila enot na zalogi: vstopna količina in končna zaloga ali količine, ki izstopijo in preostala zaloga. Posledično ima podjetje v svojem avtomatiziranem skladišču popolno sledljivost izdelkov. To povečuje varnost izdelkov, izboljšuje nadzor nad tveganji in zagotavlja kakovost izdelkov in procesov. Visoka stopnja avtomatizacije podjetju Organic Canned zagotavlja stalno zalogo, pri čemer se slednja posodablja v realnem času.

Kontrolne točke palet pomagajo ohranjati samodejno posodabljanje popisa v realnem času

WMS, popoln zaveznik za vaš popis

Upravljanje zalog je eden ključnih stebrov oskrbovalne verige. Izračun števila artiklov, ki jih mora imeti podjetje na zalogi, zagotavlja nemoteno poslovanje ter preprečuje prekinitve in zamude. 

Sistem za upravljanje skladišč WMS podjetja Mecalux je programska oprema, ki vam bo omogočila stalen sistem zalog, pri čemer se vaše zaloge posodabljajo v realnem času. Poleg tega vsebuje različne module, na primer Store Fulfillment, ki sinhronizira zaloge v vašem skladišču z zalogami v vaših trgovinah. Tako je zaloga povezana s prodajno evidenco in sistem vsak prodan izdelek odstrani iz zaloge. Stopite v stik z nami. Popeljali vas bomo skozi funkcije te programske opreme in vam pokazali, kako vam lahko pomaga nadzorovati vaše zaloge v realnem času.

Missconfigured or missplaced portlet, no content found
Dynamic Content: false
Master Name: Banner-Software-Solutions
Template Key: