In ecommerce logistics management, the organization of the warehouse is fundamental

Velika zmaga v logistiki e-trgovine: ključne točke in izzivi

11 okt. 2022

E-logistika kot koncept, uteleša vse spremembe, ki so se zgodile v organizaciji logističnih postopkov, saj se, kot je vsem znano, e-trgovina vse bolj uveljavlja. Dobro logistično upravljanje e-trgovine je bolj kot kdaj koli prej osnova za uspeh v tem sektorju.

V našem članku obravnavamo logistiko e-trgovin, njene značilnosti in kako obravnavati osrednje točke, ki omogočajo ali ovirajo učinkovito upravljanje logistike.

Tradicionalna logistika v primerjavi z e-logistiko

Ta revolucija v tradicionalnih metodah distribucije je dvignila veliko prahu na številnih logističnih področjih. Glavne razlike med tradicionalnim ogrodjem in logistiko e-trgovine vključujejo:

Značilnosti Tradicionalna logistika Logistika e-trgovine
Vrsta naročila/pošiljke Poudarek je na polnih obremenitvah in konsolidaciji blaga Pretežno paketi in manjši tovori
Stranka Znana in zvesta Neznana, spremenljiva in premalo zvesta
Pretok blaga Redno in vidno Nepravilno in zapleteno
Destinacija Večinoma podjetja ali fizične trgovine Večinoma posamezniki, čeprav je e-poslovanje B2B izjema od pravila
Povpraševanje Stabilno in predvidljivo Nihajoče in težko predvidljivo

Kljub temu je običajno, da oba logistična modela soobstajata znotraj istega podjetja in delujeta v večkanalnem okolju.

Ključne točke, ki vam bodo pomagale uspeti pri logističnem upravljanju e-trgovine

Oglejmo si glavna področja logistike e-trgovine:

1. Zadovoljstvo strank je v središču pozornosti

V logistiki je storitev za stranke namenjena izpolnjevanju povpraševanja v smislu časa, zanesljivosti, komunikacije in priročnosti. V logistiki e-trgovine so zahteve strank visoke in logistične storitve so sestavni del tega, kar lahko blagovna znamka ponudi v tem zelo konkurenčnem e-poslovnem okolju. Višja kot je storitev, višji so logistični stroški.

Kako naj najdem ravnotežje med zadovoljstvom strank in stroški?

  • Pozorna in dostopna služba za stranke: vsaka napaka, do katere pride med celotnim postopkom nakupa in prejema, lahko pomeni izgubo kupca in lahko negativno vpliva na druge kupce (negativno spletno klepetanje). E-trgovina mora torej imeti brezhibno upravljanje incidentov, ki zagotavlja hitre rešitve.
  • Informacije o strankah v realnem času: to je pojav, ki se imenuje »paketna tesnoba«. Stranke želijo vedeti, kje je njihovo naročilo, in ga med potjo spremljati. Sledljivost logističnih postopkov je ključnega pomena za ublažitev te negotovosti tako z vidika stranke kot z vidika vodje logistike. Nadzor informacij vključuje integracijo programske opreme na vseh logističnih področjih.

2. Nadzor zalog in večkanalno poslovanje: integrirano upravljanje informacij

V sektorju e-trgovine morajo biti podatki o zalogah zelo natančni in zanesljivi, da jih je mogoče upravljati na vseh koncih podjetja. Izziv se lahko začne tukaj: če skladišče zelo hitro obdela zelo velika naročila; če se pojav, imenovan proliferacija SKU, sproži v vaši bazi SKU; ali če se tokovi pomešajo. Tako se naročila za fizične trgovine kot tudi za končne kupce izvajajo iz istega skladišča ali več distribucijskih centrov.

Kako se lahko ukvarjam z večkanalnim poslovanjem in še vedno upravljam celotno zalogo?

  • Podatki o zalogi, podprti s samodejnim sistemom: informacije o zalogah običajno prihajajo iz ERP podjetja, vendar je sistem upravljanja skladišča, ki se povezuje z ERP ter napravami za beleženje in identifikacijo v skladišču, tisti, ki posodablja podatke v realnem času. Po drugi strani pa je treba spletno stran nenehno in nadzorovano posodabljati, da prikaže dejansko razpoložljivost izdelkov.
  • Hitro, prilagodljivo skladiščenje: jedro večkanalne logistične strategije je skladišče, kjer morajo postopki ustrezati ekosistemu, ki si ga delita tradicionalna logistika in vaše spletno podjetje. Tukaj je eden od naših lastnih primerov: naš sistem za upravljanje skladišč WMS temelji na zelo zmogljivih funkcionalnostih, vendar ga je mogoče dodatno prilagoditi zapletenim komisionirnim postopkom v tovrstnem skladišču... zahvaljujoč specializiranemu modulu za e-trgovino.
Logistika e-trgovine mora upravljati ogromno število SKU
Logistika e-trgovine mora upravljati ogromno število SKU

3. Priprava naročila in komisioniranje kot osrednji, hitri postopek

Komisioniranje in priprava naročil sta v skladiščih e-trgovine zahtevna. Velik obseg majhnih naročil dodaja ogromno kompleksnost že tako zahtevnemu postopku za celotno zmogljivost skladišča. Različne faze komisioniranja prevzamejo večino skladiščnih virov zaradi števila upravljavcev in sistemov, ki so potrebni za njihovo izvedbo.

Kako se lahko uspešno spopadem z vedno večjim obsegom komisioniranja?

  • Doseganje fleksibilne obdelave naročil: samo z uporabo specializirane programske opreme za vodenje skladišča in komisioniranje je mogoče zadovoljiti spremenljiva, nepredvidljiva povpraševanja po naročilih. Poleg tega ključni datumi in ponavljajoče se posebne promocije spodbujajo aktivnost v določenih obdobjih leta. Organiziranost je ključnega pomena pri prilagajanju strategij in metod priprave naročil vsaki različni situaciji, v kateri se znajdete.
  • Zagotavljanje skladišča z avtomatskimi sistemi: na primer naprave za pomoč pri komisioniranju, kot so glasovni sistemi ali sistemi pick-to-light. Poleg tega so se transportni krogotoki za škatle izkazali kot učinkovita formula za prihranek pri vožnji upravljavca.
  • Imeti optimizirano postavitev in organizacijo zalog: pogosta rešitev je, da različna nadstropja opremimo s policami za komisioniranje in s tem pridobimo prednost pri skladiščnih zmogljivostih. Druga osrednja točka je organiziranje ogromnega števila artiklov na zalogi na podlagi rotacijskih kriterijev ABC in logističnih parametrov. Večji in natančnejši nadzor in upravljanje zalog je mogoč s sistemom WMS.
Transportni krogotoki zmanjšajo potovanja po skladišču e-trgovine
Transportni krogotoki zmanjšajo potovanja po skladišču e-trgovine

4. Ovire na zadnjem delu poti

Upravljanje zadnjega dela poti je zadnja faza dostave naročila. Eden od največjih dejavnikov logističnih stroškov so zastoji v mestnem prometu in njihove omejitve, ki vodijo do večje porabe goriva in nižje produktivnosti z zaviranjem dnevne dostavne zmogljivosti ter povzročajo dodatne zamude.

Kako lahko optimiziram upravljanje zadnjega dela poti?

  • S svojim prevoznikom določite strategije za svoje pogoje dostave, kot je uporaba prevzemnih mest po drugi neuspešni dostavi na dom ali obveščanje prejemnika o statusu paketa s klicem ali predčasnim pošiljanjem besedilnega sporočila. Nekatere transportne možnosti so interna konsolidacija tovora (združevanje naročil po conah) ali uporaba lahkih vozil z boljšo mestno mobilnostjo.
  • Uporabite programsko opremo za upravljanje transportnih poti in izboljšajte vmesnike v skladišču: sistem za upravljanje skladišča, kot je naš WMS, se lahko uskladi s prevoznimi agencijami prek posebnega modula programske opreme za dostavo več prevoznikov.

5. Upravljanje vračil ali povratna logistika

Priročnost izdelka je še eno pomembno vprašanje za spletnega kupca. Da bi jo ublažile, so se številne e-trgovine odločile za bolj preproste in prožne postopke vračil. Ta trend je hitro postal skoraj standardna praksa v sektorju.

Kako lahko izboljšam upravljanje vračil v e-trgovini?

  • Vključite povratno logistiko kot drug interni postopek inne kot izjemo od pravila. To pomeni, da je treba temu nameniti sredstva! Poleg tega je treba po prejemu te vrste blaga vzpostaviti postopke nadzora kakovosti in upravljanja lokacije.
  • Ugotovite, zakaj je prišlo do vračila in določite načine delovanja v skladu s tem: če na primer stranka zahteva spremembo velikosti izdelka, ki ga je kupila, se lahko voznikova pot uporabi za dostavo pravega paketa in prevzem paketa za vračilo. Vendar se vračila zgodijo zaradi napak pri pripravi naročila. Zato je prav tako bistveno zbrati čim več informacij, da ocenimo, zakaj je do vračila sploh prišlo, in skušamo to preprečiti.

Če se vam ti izzivi zdijo znani in negativno vplivajo na vaš logistični sistem e-trgovine, ne oklevajte in stopite v stik z nami. Smo strokovnjaki za zagotavljanje rešitev za vse vrste spletnih podjetij. Naša programska oprema za upravljanje skladišča WMS, visokokakovostni skladiščni sistemi in najsodobnejše rešitve za avtomatizacijo skladišč so alfa in omega tovrstnih rešitev.

Missconfigured or missplaced portlet, no content found
Dynamic Content: false
Master Name: Banner-Software-Solutions
Template Key: